czwartek, 29 grudnia 2011

Serama - zabawka czy kura?

Dzisiaj napisze słówko o seramach - najmniejszych kurach świata.
Są to przepiękne kury, bardzo małe. Koguty osiągają masę 350-600g, kury natomiast 325-500g.
Pochodzą z Malezji, gdzie zostały wyhodowane pod koniec ubiegłego wieku.
Dopuszczalna jest wszelka barwa, jest więc ona u tej rasy bardzo bogata.
Niestety z rozpłodem jest gorzej.
Kurki potrafią nieść się ładnie, ale są tez sztuki, które dają 1 jajeczko na miesiąc.
Małe jest tez zapłodnienie i wylęgowość. Ale ja się nie zrażam, bo te ptaki zauroczyły mnie ;)

A oto moja parka, która dziś do mnie dotarła :D


6 komentarzy:

makroman pisze...

No faktycznie - maskotka.

A propos kurczaków
http://www.naukawpolsce.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cms_naukapl.pap.pl&_PageID=1&s=szablon.depesza&dep=386924

może się okazać że masz u siebie jurrasic park ;-)

scrapkowa maniaczka - Dorota 71 pisze...

Śliczniaste są. Też mam seramki i wiem ile radości dają.

Anonimowy pisze...

a ile ważą twoje seramki??

Ewka pisze...

Kurka jest klasy A a kogutek B, dokładnej wagi w tej chwili nie napiszę.

Anonimowy pisze...

Mam ochotę na tą rasę ale nie wiem ile kosztują?

Ewka pisze...

W zależności od jakości cena zmienia się, tak ok 400-1000 zł parka.